Sprzedaż i rezerwacja miejsc w Poznańskim Centrum Dziedzictwa
Wyciąg z:
- Regulaminu korzystania z usług Bramy Poznania i Galerii Śluza
- Regulamin korzystania z usług w Centrum Szyfrów Enigma
Podmiotem zarządzającym Obiektem jest Poznańskie Centrum Dziedzictwa – instytucja kultury Miasta Poznania (zwane dalej Centrum) z siedzibą przy ul. Gdańskiej 2, 61-123 Poznań, o numerach NIP 7781465736 i REGON 301204801.
- Sprzedaż biletów do Obiektu prowadzona jest w kasach Centrum (w tym: kasach w Centrum Szyfrów Enigma oraz kasach w Bramie Poznania) oraz za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa na stronie pcd.poznan.pl.
- Poza powyższymi, Centrum może uruchomić telefoniczny zakup biletów. Zakup biletów za pośrednictwem telefonicznego kanału sprzedaży możliwy jest na zasadach tożsamych z zasadami obowiązującymi przy zakupie biletów za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa.
- Centrum dopuszcza możliwość sprzedaży Voucherów podarunkowych, podlegających wymianie na bilet. Sprzedaż vouchera nie wiąże się z rezerwacją miejsca. Zasady dotyczące sprzedaży voucherów są tożsame z zasadami sprzedaży biletów, za wyjątkiem zasad sformułowanych w ust. 13. oraz zapisów dotyczących rezerwacji miejsc.
- Wysokość cen biletów określają cenniki publikowane na stronach internetowych administrowanych przez Centrum oraz na ogólnodostępnych publikatorach w Bramie Poznania lub Centrum Szyfrów Enigma.
- Centrum dopuszcza możliwość sprzedaży biletów na jednorazowe wydarzenia inne niż zwiedzanie ekspozycji, których ceny nie widnieją w cennikach, o których mowa w ust.4. Ceny biletów na te wydarzenia podawane są w internetowym systemie sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa na stronie pcd.poznan.pl oraz na innych stronach administrowanych przez Centrum.
- Centrum zastrzega sobie prawo do kontroli uprawnień do ulg przy sprzedaży biletów lub innych usług, a także przed oraz w trakcie trwania zwiedzania lub wydarzenia, na które obowiązuje bilet. W związku z tym, osoby kupujące zobowiązane są do zachowania biletu do momentu zakończenia zwiedzania, wydarzenia lub zakończenia korzystania z dowolnej, innej biletowanej usługi Centrum.
- Bilety ulgowe oraz inne o obniżonej cenie nie mogą zostać zakupione lub wykorzystane bez udokumentowania prawa do ulgi. Centrum zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji usługi w przypadku stwierdzenia u osoby kupującej lub zwiedzającej braku uprawnień do ulgi.
- Cenniki, o których mowa w ust. 4, zawierać mogą bilety o obniżonej cenie, przysługujące grupom osób, spełniającym określone warunki liczebności lub warunki liczebności i innych uprawnień takie, jak:
- bilety grupowe, przysługujące grupom osób o liczebności powyżej 9 osób,
- bilety rodzinne, przysługujące grupom osób o liczebności maksymalnej 5 osób, wśród których znajdują się maksymalnie dwie osoby pełnoletnie i trzy do 16. roku życia,
- Bilety rodzinne wspólne, przysługujące grupom osób o liczebności maksymalnej 6 osób, wśród których znajdują się maksymalnie dwie osoby pełnoletnie i cztery do 15. roku życia,
- inne bilety o cenie warunkowo obniżonej, udostępniane do sprzedaży w ramach oferty programowej Centrum.
- Grupa, o której mowa w ust 8 lit. a, jest rozumiana jako osoby posiadające bilety na miejsca w jednym, wspólnym, zdefiniowanym datą i godziną terminie zwiedzania, lub w więcej niż jednym terminie w tym samym dniu.
- W przypadku udostępnienia przez Centrum biletów bezpłatnych na zwiedzanie lub wydarzenie, Centrum zastrzega prawo do ograniczenia dystrybucji biletów do dystrybucji poprzez kasy Centrum. Osoby upoważnione do korzystania z biletów bezpłatnych, mogą być obowiązane do osobistego odbioru biletów w kasach.
- Ceny biletów podawane są w złotych polskich.
- Centrum zastrzega sobie prawo do prowadzenia akcji promocyjnych.
- Sprzedaż biletów w ramach akcji promocyjnych może być każdorazowo regulowana odrębnymi zapisami formułowanymi w odrębnych regulaminach dotyczących promocji. W przypadku kolizji postanowień regulaminu, dotyczącego promocji z niniejszym Regulaminem, pierwszeństwo mają postanowienia regulaminu dotyczącego promocji.
- Opłatę za bilety można wnieść korzystając z następujących sposobów płatności:
- w kasach Centrum: gotówką lub za pomocą karty płatniczej
- za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa: stosując polecenie przelewu bankowego lub korzystając
z udostępnionego przez Centrum narzędzia płatności pay-by-link lub innego udostępnionego przez Centrum narzędzia płatności internetowych (e-payment).
- Bilety na zwiedzanie Ekspozycji oraz na inne wydarzenia w Obiekcie uzyskują ważność w określonym na bilecie dniu i godzinie, i są ważne przez czas zwiedzania lub uczestnictwa w wydarzeniu.
- Zakup biletów za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa jest jednoznaczny z utworzeniem w systemie zamówienia, zobowiązującego do dokonania płatności i utworzeniem w systemie rezerwacji miejsc.
- Zakup biletów za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa, z płatnością przy pomocy polecenia przelewu bankowego, zobowiązuje osobę kupującą do dokonania płatności w terminie do 3 dni roboczych. W przypadku braku dokonania płatności zamówienie nie zostanie zrealizowane, a rezerwacja miejsc może zostać cofnięta.
- Zakup biletów za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa, z płatnością przy pomocy udostępnionego przez Centrum narzędzia płatności pay-by-link lub innego udostępnionego przez Centrum narzędzia płatności internetowych (e-payment), zobowiązuje osobę kupującą do dokonania płatności w terminie do 25 minut od momentu utworzenia zamówienia. W przypadku braku dokonania płatności zamówienie nie zostanie zrealizowane,
a rezerwacja miejsc może zostać cofnięta. - Zakup biletów za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa, z płatnością przy pomocy polecenia przelewu bankowego, możliwy jest z minimalnie siedmiodniowym wyprzedzeniem.
- Możliwość zakupu biletów za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa, z płatnością przy pomocy udostępnionego przez Centrum narzędzia płatności pay-by-link lub innego udostępnionego przez Centrum narzędzia płatności internetowych (e-payment), może zostać wyłączona lub ograniczona na pewien czas przed terminem zwiedzania
- Korzystanie z płatności przy pomocy udostępnionego przez Centrum narzędzia płatności pay-by-link lub innego udostępnionego przez Centrum narzędzia płatności internetowych (e-payment) może wiązać się z koniecznością akceptacji dodatkowych zasad i regulaminów, wymaganych przez operatora płatności.
- Przy zakupie biletów za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictw, osoba kupująca zobowiązany jest do podania następujących danych:
- adres e-mail,
- imię i nazwisko
- kraj
- numer telefonu.
- Osoba kupująca, wyrażająca wolę otrzymania faktury VAT, zobowiązana jest dodatkowo do podania następujących danych:
- pełna nazwa kontrahenta,
- adres siedziby
- numer NIP
- Osoba kupująca, wyrażająca wolę otrzymania faktury VAT, zobowiązana jest do wyrażenia tej woli oraz podania danych, o których mowa w ust. 22 oraz ust. 23 przed sfinalizowaniem procesu zakupu biletów, zarówno w przypadku zakupu w kasach Centrum, jak i za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów Poznańskiego Centrum Dziedzictwa.
- Liczba osób zwiedzających lub uczestniczących w wydarzeniach organizowanych w Obiekcie jest ograniczona. Zakup biletów oraz rezerwacja miejsc są możliwe pod warunkiem dostępności miejsc.
- Osoby dokonujące płatności za pośrednictwem banku zagranicznego winny uwzględnić koszty pośrednictwa bankowego. Centrum nie ponosi odpowiedzialności za dodatkowe opłaty naliczane przez zewnętrznych operatorów, nie powiązanych z systemem sprzedaży biletów Centrum.
- Bilety na zwiedzanie Ekspozycji lub inne wydarzenia, zakupione za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży, mogą występować w formie elektronicznej.
Są wówczas wysyłane osobie kupującej za pośrednictwem poczty elektronicznej. - W przypadku zwiedzania Ekspozycji lub wydarzeń, dla których nie uruchomiono biletów
w formie elektronicznej lub w przypadku wystąpienia trudności z odbiorem biletu
w formie elektronicznej, osoba kupująca winna odebrać bilet w formie fizycznego wydruku w kasach Centrum. - W celu odbioru w kasach Centrum biletu zakupionego za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży, niezbędne jest przedstawienie w kasie Centrum dokumentu sprzedaży lub podanie numeru dokumentu sprzedaży.
- Osoba odbierająca w kasach Centrum bilety zakupione za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży, powinna zgłosić się do kasy Centrum nie później niż na 10 minut przed terminem podanym na bilecie.
- Centrum zastrzega sobie prawo do swobodnego zarządzania dostępnością miejsc
na zwiedzanie Ekspozycji lub poszczególne wydarzenia w różnych kanałach sprzedaży. - Centrum zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży internetowej w każdej chwili bez podawania przyczyn.
- Brak możliwości zakupu biletu za pośrednictwem systemu sprzedaży internetowej nie oznacza braku biletów w Kasach Centrum.
- Zwrotu zakupionego biletu można dokonać najpóźniej 14 dni przed terminem wskazanym na bilecie.
- Informacje o woli dokonania zwrotu przyjmowane są osobiście w kasach Centrum lub pocztą elektroniczną na adres rezerwacja@bramapoznania.pl
lub kontakt@csenigma.pl - Przesłana pocztą elektroniczną informacja o woli dokonania zwrotu powinna zawierać następujące dane:
- imię i nazwisko lub nazwa instytucji,
- dokument zakupu (faktura lub w przypadku sprzedaży gotówkowej paragon),
- numer rachunku bankowego, na który ma być dokonany przelew.
- W przypadku zwrotów dokonywanych poleceniem przelewu bankowego, zwracana kwota jest umniejszana o stały koszt operacji bankowej.
- Centrum ustala koszt, o którym mowa powyżej, na 3 zł dla poleceń przelewu rozliczanych
w systemie ELIXIR na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Dla poleceń przelewów zagranicznych, rozliczanych w innych systemach, koszt może ulec zmianie.